“Dan siapakah yang lebih baik perkataannya
daripada orang yang menyeru kepada Allah
dan mengerjakan kebajikan dan berkata:
‘Sungguh,aku termasuk orang-orang muslim
yang berserah diri?”
[Fussilat, 41 : 33]





Friday, December 17, 2010

r.a.p.u.h

Detik waktu terus berjalan

Berhias gelap dan terang
Suka dan duka,tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan
Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Kupersembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku
Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu
Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada kuharap hanya
DiriMu yang bertahta
Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu
...

satu ketika,saya rasa sangat lemah..saya memang lemah..semangat seolah-olah tenggelam timbul..dalam titian kehidupan menuju cinta Allah yang penuh dengan ujian..dalam arus perjuangan yang penuh badai..kadang-kadang saya tersungkur.tika itu, lelahnya hati hinggakan air mata seolah membeku..namun,saya cuba bangkit..apabila melihat ramai orang merasakan sesuatu yang jauh lebih teruk dari saya..kerdilnya saya tuk terus tersungkur..sedangkan saya punya AMANAH..saya punya tanggungjawab..


hingga satu ketika,saya sedar betapa hinanya diri ini jika terus berduka dengan sedikit ujian dariNya..tika itu,air mata mengalir deras,pada Allah saya mengadu..menyesali kesilapan diri kerana terlalu mementingkan diri..sedangkan Allah turunkan ujian dengan hikmah yang besar..masalah itu didikan dari Allah,tarbiah secara langsung dari Allah untuk kuatkan hati kita..


walau kini,andai saya terhimpit ditengah-tengah dengan aduan lelahnya sahabat sahabiah dalam titian yang sama..saya cuba membantu yang terbaik..kerana itu tanggungjawab saya..saya sedar saya harus kuat,bertahan dengan segala yang mendatang..walau terkadang,saya mungkin tersungkur semula..saya harus bangkit dengan pantas..demi cinta Allah~demi perjuangan yang hakiki..demi sahabat yang memerlukan..demi keluarga yang banyak berkorban..


sekadar muhasabah buat diri yang kerdil~

0 comments:

Post a Comment