“Dan siapakah yang lebih baik perkataannya
daripada orang yang menyeru kepada Allah
dan mengerjakan kebajikan dan berkata:
‘Sungguh,aku termasuk orang-orang muslim
yang berserah diri?”
[Fussilat, 41 : 33]





Tuesday, March 9, 2010

Wake up Muslimah!

Wahai wanita yang mengajar orang lain,
Tidakkah sebaiknya kau mengajar dirimu sendiri,
Kau membuat ubat bagi yang sakit dan lemah,
Supaya dia sihat,sedangkan kau sendiri sakit,
Mulailah dengan dirimu sendiri dan hentikan kesesatannya,
Bila kau dapat menghentikannya,maka bijaklah engkau,
Disitulah nasihatmu diterima,ilmumu diikuti,
Dan pengajaranmu berguna
Aku mahu jadi begitu, moga Allah sentiasa memberi aku kekuatan dalam menghadapi mehnah dan tribulasi dalam perjuangan hidup ini. Aku mahu menjadi kuat, kuat hati dan jiwa..agar aku dapat berkongsi sedikit kekuatan yang aku punyai dengan sahabat-sahabat sekelilingku. Agar aku dapat menyenangkan hati orang-orang sekelilingku. Agar aku semakin kuat apabila mereka kuat. Andai aku perlu menyakiti hati sendiri dan membahagiakan orang lain,aku rela. Namun, tetap ada yang aku lukakan..maafkan aku teman, sahabatmu ini sedang belajar, sedang menguatkan dirinya hanya dengan izin Allah. Aku perlukan taufiq dan hidayahMu dalam melayari kehidupanku.
perbaikilah dirimu dan serulah kepada orang lain~

0 comments:

Post a Comment