“Dan siapakah yang lebih baik perkataannya
daripada orang yang menyeru kepada Allah
dan mengerjakan kebajikan dan berkata:
‘Sungguh,aku termasuk orang-orang muslim
yang berserah diri?”
[Fussilat, 41 : 33]





Monday, August 2, 2010

Aku MencintaiMu Setulusnya


Tuhan,
Betapa aku malu..
Dengan semua yang Kau beri..
Padahal diriku selalu membuat diriMu kecewa..
Entah mungkin kerna ku terlena..
Sementara Engkau beri ku kesempatan berulang kali..
Agar aku kembali..
Dalam fitrahku sebagai manusia..
Untuk menghambakanMu..
Betapa tidak ada apa-apanya aku dihadapanMU..
Aku ingin mencintaiMu setulusnya..
Sebenar-benar aku cinta..
Dalam Doa,
Dalam ucapan,
Dalam setiap langkahku..

Aku ingin mendekatiMu selama-lamanya
Sehina apapun diriku
Ku berharap untuk bertemuMu,Ya Rabbi

Dalam menjalani hidup yang mencabar,
kadang-kadang banyak perkara yang kita terlepas pandang..
tak banyak orang nampak apa yang ada pada dirinya adalah yang terbaik untuk dirinya..
ramai orang lupa hanya Allah sebaik-baik penolong dan tempat bergantung..
maka,
berdoalah kepadaNya..
mohonlah ampun kepadaNya..
mengadu dan menangislah kepadaNya..
dan jangan terkejut jika sesuatu yang anda tidak pernah terfikir tuk berlaku,akan berlaku dalam hidup anda..
juga mungkin Allah makbulkan doa kita tanpa kita sedar..

sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui segalanya~

0 comments:

Post a Comment