“Dan siapakah yang lebih baik perkataannya
daripada orang yang menyeru kepada Allah
dan mengerjakan kebajikan dan berkata:
‘Sungguh,aku termasuk orang-orang muslim
yang berserah diri?”
[Fussilat, 41 : 33]





Friday, August 13, 2010

Lemahnya saya!Hebatnya Allah..

cantiknya aturan Allah!Subhanallah..

tadi kami berusrah..usrah adik2..
fisrt2,set nak buat kat surau library..tapi consider orang lain nak solat..so,buat kat DNIM..
10minit sebelum usrah,jumpa Sue(naqibah group PPOU lagi satu)..then cakap2 ttg usrah..then kami terus cadang nak merge usrah sbb adik2 saya selalu sikit & partner saya sibuk arini..then,kami pun bahagi bahagian masing2 n untung tuk group wani n sue sbb sy bawak tajuk lebih..tapi saya untung sebab adik2 saya seronok bila usrah ramai2..kebetulan yang xpernah datang usrah rasa seronok sangat2..rasa cam teratur sangat n idea pun keluar je sepanjang usrah..Alhamdulillah..

habisnya usrah,saya ada appointment dengan Sir Fairuz,supervisor project..mula2 nak gi,hujan..tak berani nak redah sebab takut kesihatan makin teruk..so,hold..then,bile dah pergi..terkejut bila dapat markah project proposal, teruk sangat2..pastu nak balik,hujan lagi..so pergi duk kat surau COIT sampai tertidur kejap..penat sangat..rasa xsihat sangat3..rasa cam nape la teruk sangat hari ni..

bila dah nak berbuka puasa,tibe2 hujan sangat la lebat..hajatnya nak berbuka kat masjid..tapi saya & ema tersangkut kat umah..dah kul7,terpaksa la masak ape2 yang ada..mula2 terfikir,saya diuji lagi..tapi rasa best je masak bersama2..saya cakap kat ema,ni kenangan yang indah,insyaAllah..

pastu teringat mimpi pagi tadi,saya mimpi abang saya bagi kata2 semangat..xtahu ape yang die cakap dalam mimpi tu..tapi yang penting,lepas bangun tidur terasa semangat tu..Allah bagi kekuatan kat saya dengan cara yang xpernah saya sangka..then,saya bermuhasabah jap..fikir tentang hari ni yang menaikturunkan semangat & perasaan..

lepas beberapa ketika,saya rasa bertuah ada hari macam ni..masa saya sangat berharga..terasa manis lepas dapat yang pahit2..walaupun markah tu teruk,kesihatan xbpe bagus n hujan menduga kesabaran..mungkin pengajaran tuk pasni nak hantar progress report atau buat thesis,saya kena buat betul2 dan lebih bersungguh2..walaupun rase cam masa sgt banyak dah diluangkan tuk project..mungkin sir nak jadikan saya engineer yang baik lepas ni..saya xsalahkan die saya dapat markah sikit..saya yang kena sabar n usaha lagi banyak kot..sebab markah sikit,saya rasa lebih bersemangat nak buat project dan belajar..

coincident yang baik bila digabung2kan..
cantiknya kurniaan Allah..
terima kasih Ya Allah..

0 comments:

Post a Comment