“Dan siapakah yang lebih baik perkataannya
daripada orang yang menyeru kepada Allah
dan mengerjakan kebajikan dan berkata:
‘Sungguh,aku termasuk orang-orang muslim
yang berserah diri?”
[Fussilat, 41 : 33]





Saturday, August 28, 2010

Umi

rindu sangat2 kat umi..
umi tengah sakit kat hospital..disyaki paru-parunya dijangkiti kuman..pakar jantung pun dah cek kot2 anything wrong dengan jantung gak..makin teruk dari aritu..saya sangat2 bimbang..dah berapa kali kol,tapi takleh cakap dengan umi sebab umi takleh bercakap langsung..adik2 pun sangat harap saya ada kat sana..abah pun kurang sihat..tapi takleh balik,banyak sangat constraint kat sini + jumaat depan nak balik..Allah sedang menguji lagi..saya kena yakin saya mampu hadapi ujian ni..walaupun perasaan saya dah berkecamuk..doa je yang mampu dikirim..moga Allah permudahkan segalanya~Ameen..

maghrib tadi,kami ahli keluarga Baitul Munawwarah dan beberapa sahabat lain dijemput berbuka puasa kat umah Halilah..walaupun constraint masa yang mengcekam2 dengan banyaknya aktiviti hujung minggu ni dan test2,kami pergi..bukan sebab nak makan tetapi nak sangat berkenalan dengan family sahabat sebab yang lain mostly umah jauh2..sesampainya kat sana,tolong2 mak Halilah masak,bukak puasa(makan dalam talam) dengan makanan yang sangat banyak,solat maghrib,isya' dan terawih sama2,pastu dengar cerita study n kerja kakak Halilah yang merupakan ex-student UNITEN..banyak yang diceritakan adalah SG(smart group)..menarik!!

terasa UKHUWAH antara kami..
segala masalah yang membelenggu otak masa tu hilang..rasa tenang sangat2..
mungkin ini salah satu kemanisan ukhuwah dalam bersahabat dengan sahabat2 dalam satu perjuangan yang sama..terima kasih Ya Allah sebab bagi peluang ni kat saya..

masalah hilang kejap,itu nikmat dari Allah..
saya tetap bimbang kat umi..rindu umi,nak balik jaga umi~

0 comments:

Post a Comment